ΜΕ ΛΑΜΠΡΟΤΗΤΑ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΕΞΩ ΑΓΥΙΑΣ-ΜΕΓΑΛΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ 2015

Με τη συμμετοχή πλήθους πιστών, την δέουσα λαμπρότητα και ιεροπρέπεια, εορτάστηκε στην Εξω Αγυιά η μεγάλη Δεσποτική εορτή του Σωτήρος Χριστού. Χθες το βράδυ, Τετάρτη  5 Αυγούστου, μέσα σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα, ετελεσθη Ιερα Αγρυπνια απο τον π.Ιωάννη, ο οποίος και εκηρυξε το Θ.Λόγο. Μέσα από την υπέροχη υμνολογία, αλλά και από τα ευαγγελικά αναγνώσματα βιώσαμε το  γεγονός που έλαβε χώρα πάνω στο όρος Θαβώρ μπροστά στα έκπληκτα μάτια των τριών μαθητών.

Μια πραγματικότητα που δεν συναντάται άλλη φορά στο Ευαγγέλιο και στην ζωή Του Χριστού. Στο τέλος της Θ. Λειτουργίας ευλογήθηκαν  (κατά το έθιμο) οι πρώτοι καρποί των σταφυλιών της φετινής σοδειάς.

Στην ομιλια του ο π.Ιωάννης μεταξυ των αλλων ετόνισε:

«…Το γεγονός της Μεταμορφωσεως του Σωτηρος ειχε ως συνέπεια τη συγκλονιστική εμπειρία των μαθητών του Κυρίου. Με αλλα λογια στο Θαβώρ δεν έχουμε μόνο Μεταμόρφωση του Χριστού, αλλά και μεταμόρφωση των Μαθητών. Η μεταμόρφωση δε των Μαθητών έγινε σε όλη τους την ψυχοσωματική ύπαρξη. Οι Μαθητές δεν είδαν το θείο φως μόνο με τον νού τους, που είναι ο οφθαλμός της ψυχής,αλλά και με αυτές τις σωματικές αισθήσεις, οι οποίες όμως προηγουμένως δυναμώθηκαν από την άκτιστη ενέργεια του Θεού και μεταμορφώθηκαν για να το δούν…

…. Στο όρος Θαβώρ φανερώνεται η δόξα όχι μόνο του Θεού αλλά κυρίως του ανθρώπου.  Δηλαδή η αλήθεια της φύσης του ανθρώπινου προσώπου.  Το που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος που ζει και πορεύεται με τον ΧΡΙΣΤΟ…… Ο Χριστός αποκαλύπτει στους μαθητές ποιος είναι, αλλά συγχρόνως ποιος είναι εν δυνάμει και μέχρι που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος, ο αναγεννημένος από το Πνεύμα του Θεού. Αποκαλύπτει τις δυνατότητες του ανθρώπου, την προοπτική του, τις διαστάσεις του…

Η γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού φανερώνει ότι ο άνθρωπος μπορεί να συμμετάσχει στη θεία δόξα του Θεού μόνον, όταν βρίσκεται ενωμένος με τον Χριστό. Οι Πατέρες μιλώντας για τη μεταμόρφωση και τη μετοχή στη θεία δόξα κάνουν λόγο για προσωπική ανάβαση στο όρος της θεοπτείας. Συνεχής είναι η παρακλητική κραυγή της στρατευομένης Εκκλησίας: «Λάμψον και ημίν τοις αμαρτωλοίς το φως σου το αΐδιον». Ο κάθε χριστιανός οφείλει να ανέρχεται στο Θαβώρ, δηλ. από αρετή σε αρετή και να δεχθεί την προσωπική του μεταμόρφωση μέσω της αγιοπατερικής οδού της καθάρσεως, του φωτισμού και της θεώσεως  για να φθάσει στην ένωσή του με το Θεό εν Χριστώ…»

Advertisements
Αναρτήθηκε στις Uncategorized. Leave a Comment »
Αρέσει σε %d bloggers: